Informacja dot. możliwości korzystania z pomocy poradni w okresie ferii zimowych

Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 01.02.2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 199 ze zm.) Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Sławnie z Filią w Darłowie, jako placówka nieferyjna, działa całorocznie bez przerw, udzielając specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży oraz ich rodzicom i nauczycielom z przedszkoli, szkół lub placówek mających siedzibę na terenie działania poradni, tzn.:

  • PPPP w Sławnie działa na terenie miasta Sławno oraz gmin Sławno, Postomino i Malechowo,
  • Filia PPPP w Darłowie działa na terenie miasta Darłowo i gminy Darłowo.

W przypadku dzieci i młodzieży oraz rodziców dzieci nieuczęszczających do przedszkola, szkoły lub placówki pomocy udziela poradnia właściwa ze względu na miejsce zamieszkania dziecka.
Korzystanie z pomocy poradni jest dobrowolne i nieodpłatne.

Od 01.09.2020 r. poradnia udziela dzieciom i młodzieży pomocy specjalistycznej w trybie stacjonarnym działając w reżimie sanitarnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Zgłaszając się do poradni należy:

  • wcześniej telefonicznie uzgodnić termin wizyty (PPPP w Sławnie tel. 598107135, Filia PPPP w Darłowie tel. 943141149) i udzielić wywiadu epidemicznego – osób nieumówionych, od których nie zebrano wcześniej telefonicznie wywiadu epidemicznego, nie przyjmujemy;
  • w przypadku zachorowania dziecka lub rodzica/opiekuna – telefonicznie przełożyć termin wizyty – osób z podwyższoną temperaturą lub innymi objawami infekcji grypopodobnych nie przyjmujemy przed zakończeniem leczenia;
  • do poradni zgłosić się punktualnie na wyznaczoną godzinę, z własnymi przyborami do pisania;
  • uprzedzić dziecko, że pozostanie u specjalisty samo, a rodzic przyjdzie po nie po zakończeniu wizyty (powiadomiony telefonicznie) – w niezbędnych przypadkach dziecku towarzyszyć może w poradni tylko jedno z rodziców;
  • przestrzegać zasad zachowania dystansu społecznego, higieny rąk oraz zasłaniania ust i nosa podczas przebywania w budynku poradni;
  • dokumenty składać do skrzynki podawczej.

Ponadto telefonicznie można uzyskać wszelkie niezbędne informacje, porady, pomoc w złożeniu wniosków o wydanie orzeczeń i opinii oraz dokonać niezbędnych uzgodnień ze specjalistami prowadzącymi sprawę dziecka.

Zgodnie z informacjami podanymi na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji i Nauki, w okresie ferii zimowych w roku szkolnym 2020/2021, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, oprócz udzielania specjalistycznej pomocy dzieciom i młodzieży, wspierania rodziców w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych, zobligowane zostały do podejmowania dodatkowych działań o charakterze interwencyjnym, w sytuacjach kryzysowych.
Aby ułatwić rodzicom i opiekunom dzieci i młodzieży oraz pełnoletnim uczniom zgłaszanie potrzeb w tym zakresie oraz szybkie uzyskanie porady albo uzgodnienie z odpowiednim specjalistą planu dalszych działań pomocowych, zatrudnieni w poradni specjaliści prowadzić będą dyżury telefoniczne wg następującego harmonogramu - plik PDF.