Hodowla fasoli w klasie II

fasolka 1

Podczas zdalnego nauczania uczniowie klasy II założyli hodowlę fasoli. W trakcie obserwacji poszczególnych etapów rozwoju rośliny każdy z młodych przyrodników dbał o to, by młoda roślinka zawsze miała dostęp do wody oraz źródła światła. Uczniowie, oprócz dbania o swoją roślinkę, prowadzili kartę obserwacji, w której zapisywali zachodzące zmiany. Na podstawie doświadczeń i obserwacji wysnuto następujące wnioski: podczas 3 tygodniowego czasu hodowli roślina zmieniła swój wygląd, zaobserwowano nierówny wzrost roślin uzależniony od wielu czynników ( ograniczony dostęp do światła i wody, rodzaj podłoża i naczynia).

Celem działań było poznanie etapów i warunków rozwoju rośliny oraz poznanie jej budowy. Uczniowie poprzez działanie nabyli umiejętność samodzielnego dochodzenia do wniosków, obowiązkowości i systematyczności podczas realizacji zadania.

Barbara Ansel

fasolka 1

fasolka 2

fasolka 2

fasolka 3

fasolka 3

fasolka 4

fasolka 5

fasolka 6