HomeArtykuły stałe

Artykuły stałe

Rekrutacja do przedszkola

 

Dokumenty do pobrania:

Zajęcia i programy

ZAJĘCIA CODZIENNE

Podczas codziennych zajęć w grupach odbywają się takie zajęcia jak:

  • zabawy integracyjne,
  • zabawy ruchowe i gry sportowe,
  • zajęcia i obserwacje przyrodnicze,
  • zajęcia muzyczne,
  • zajęcia plastyczno-techniczne,
  • zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela według wybranego programu wychowania przedszkolnego,
  • rozmowy kierowane zgodne z podstawą programową oraz zainteresowaniami dzieci,
  • zajęcia językowe,
  • zajęcia czytelnicze,
  • zabawy na świeżym powietrzu (zależnie od pogody) na szkolnym placu zabaw lub boisku,
  • praca z dzieckiem zdolnym i z potrzebami edukacyjnymi.

 

ZAJĘCIA DODATKOWE

Logopedyczne

Istnieje możliwość indywidualnych zajęć logopedycznych. Są one prowadzone w formie gier, zabaw, wierszyków, ćwiczeń gimnastycznych, mających na celu w zabawowy sposób przedstawić dzieciom sposób ułożenia aparatu artykulacyjnego, poprawienie koordynacji i umiejętności grafomotorycznych. Zajęcia prowadzi Pani Edyta- logopeda z wieloletnim doświadczeniem i z dużymi sukcesami w pracy z dziećmi (również z osobami z niepełnosprawnością) wg indywidualnych ustaleń. Pani Edyta jest magistrem filologii polskiej i czynnym nauczycielem języka ojczystego, co znacząco wpływa na poprawność prowadzonej terapii.

 

Język angielski

Każda grupa ma kontakt z językiem angielskim jeden raz w tygodniu. Podczas tych zajęć dzieci w piosenkach, grach, zabawach oraz zadaniach z kartami pracy oswajają się z prawidłowym brzmieniem podstawowego słownictwa i zwrotów języka angielskiego, ćwicząc ich wymowę. Zajęcia prowadzone są przez Panią Anitę, nauczycielkę języka angielskiego z wieloletnim stażem. Na jej koncie można odnotować sukcesy uczniów zdobywających znaczące miejsca w konkursach językowych.

 

Rytmika

Dwa razy w tygodniu, na zajęciach rytmiki, poprzez zabawy z rytmem, najmłodsi kształtują słuch i pamięć muzyczną. Dzięki tym zajęciom dzieci poznają instrumenty, uczą się piosenek oraz tańców. Poprzez ruch i muzykę usprawniają zdolność koncentracji słuchowej, ruchowej a także rozwijają kompetencje matematyczne. Ćwiczenia i zabawy z rytmem to doskonały sposób na wyrażenie siebie i rozwój osobowości dziecka. Zajęcia muzyczne prowadzone przez Panią Basię pomagają dzieciom w nabywaniu pewności siebie, rozwijają wyobraźnię, pozwalają „poczuć” muzykę. Pani Basia jest specjalistką szukającą talentów muzycznych. Jej zdaniem w każdej grupie jest taki talent, a tylko nieliczni potrafią go dostrzec. Dowodem na to są niezliczone sukcesy młodych wykonawców- wychowanków Pani Basi.

 

 

 

PROGRAMY REALIZOWANE W PRZEDSZKOLU

W Przedszkolu i Oddziale Przedszkolnym realizowany jest „Program wychowania przedszkolnego” autorstwa Wiesławy Żaby Żabińskiej, Wioletty Majewskiej i Renaty Paździo. Głównym celem programu jest rozwijanie kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności dziecięcej, które umożliwią dziecku „odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna”.

Ponadto w edukacji przedszkolnej wykorzystywane są elementy programów dodatkowych.

 

Programy dodatkowe realizowane w placówce:

„Key to learning - Klucz do uczenia się” - autorzy: Galina Dolya i Nikolai Veraksa

Klucz do uczenia się, to wyjątkowy program zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym spełniający wymagania obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Jego wyjątkowość polega na tym, że przełamuje on dotychczasowy model edukacji oparty na zapamiętywaniu i odtwarzaniu informacji, zamiast tego, uczy dzieci samodzielnego myślenia i szybkiego nabywania wiedzy. Dzięki Kluczowi „umysł się otwiera, nauka staje się przyjemnością, a kreatywność kwitnie”. W przedszkolu w Korlinie od 2019 roku realizowany jest Program Literacki z modułu Gąsienice. Realizuje on określony zestaw procedur (modelowanie wizualno- przestrzenne), które mają pomóc małym dzieciom w rozwinięciu zamiłowania do słuchania bajek, poznanie ich języka oraz dogłębne zrozumienie struktury bajki.

 

„Show pedagogika – dyscyplina bez nakazów” Agnieszki Chartanowicz

W dzisiejszych czasach coraz więcej dzieci nie radzi sobie ze skupieniem uwagi. Badania wskazują, że coraz więcej z nich ma problem z nadruchliwością i nadpobudliwością. Niezaspokojona potrzeba ruchu bywa powodem konfliktów w grupach i przyczyną zachowań agresywnych. Wdrożenie projektu edukacyjnego opartego na metodzie „Show pedagogika – dyscyplina bez nakazów” odpowiada na potrzeby dzieci poprzez:

  • otrzymywanie atrakcyjnego komunikatu przez dzieci - dzieci uczestniczą w spektaklach edukacyjnych prowadzonych przez nauczyciela, których przekaz jest wielokanałowy (wzrok, słuch, dotyk, ruch), a więc atrakcyjny.
  • zaspokojenie potrzeby ruchu dzieci- dzięki tańcom- wychowańcom, czyli atrakcyjnym zabawom muzyczno – ruchowym, które pomagają dzieciom uwolnić z ciał nadmiar energii w kontrolowany przez nauczyciela sposób. Dzieci temu dzieci mogą przenieść swoją uwagę na spokojniejszą zabawę i naukę.
  • zaspokojenie potrzeby godności własnej i wolności – dziecko przestaje czuć się zmuszane do koniecznych w placówce aktywności i zachowań zgodnych z zasadami. Dzięki temu uczy się szanować i dawać wolność innym.

 

„Metoda kolorowych dźwięków” autorstwa Urszuli i Adama Misiorów

To innowacyjna, autorska, przełomowa i przede wszystkim odnosząca sukcesy w nauczaniu dzieci metoda nauki grania utworów muzycznych na instrumencie, w tym przypadku macie klawiszowej, z wykorzystaniem figur geometrycznych w siedmiu kolorach. Poprzez rozpoznawanie kolorów i kształtów oraz kojarzenia odległości pomiędzy poszczególnymi figurami (które są odpowiednikiem określonej wartości rytmicznej nuty z orientacyjnym czasem wybrzmienia) najmłodsze dzieci rozpoczynają swoją przygodę z nauką muzyki. Motywację do nauki wzmacniają szybko dostrzegane efekty, gdyż już po pierwszych zajęciach dziecko potrafi samodzielnie zagrać jeden z przygotowanych utworów. Dzięki tej metodzie rozwijana jest koordynacja wzrokowo- ruchowa oraz zdolność rozróżniania i dopasowywania tych samych kształtów.

 

„Metoda Dobrego Startu” Marty Bogdanowicz

W Metodzie Dobrego Startu odgrywają rolę trzy elementy: element wzroku (wzory graficzne), słuchu (piosenka) i motoryki (odtwarzanie wzorów). Celem tej metody jest usprawnianie wzroku, słuchu i motoryki, a także kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Dziecko poprzez dostrzeganie zapisów graficznych, słuchanie piosenek i odtwarzanie wzorów ruchowych (np. masażyki), aktywizuje cały układ nerwowy. Zrytmizowany zestaw ćwiczeń wpływa uspokajająco i pozytywnie oddziałuje na sferę emocjonalną. Jest to metoda przygotowująca dzieci do nauki czytania i pisania.

 

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

To system ćwiczeń ruchowych, który służy wspomaganiu prawidłowego rozwoju każdego dziecka. Podstawowymi założeniami metody jest rozwijanie przez ruch:

  • świadomości własnego ciała (posiadania poszczególnych części ciała), kierunków ich ułożenia, sposobu poruszania nimi
  • świadomości przestrzeni i działania w niej,

dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu

 

Programy profilaktyczne realizowane w placówce:

„Zdrowe zęby mamy – marchewkę zajadamy”

„Zdrowe zęby mamy- marchewkę zajadamy" to wojewódzki program zdrowia jamy ustnej i zapobiegania próchnicy organizowany od kilku lat przez WSSE w Szczecinie. Nasze przedszkole rokrocznie bierze aktywny udział w tym przedsięwzięciu, poprzez kształtowanie właściwych nawyków dietetycznych oraz higienicznych jamy ustnej. Program ma na celu pokazanie właściwej techniki i zasady mycia zębów oraz diety sprzyjającej zdrowiu.

Organizacja pracy przedszkola

malowanie

Kids photo created by freepik - www.freepik.com

 

Dla udogodnienia i komfortu rodziców nasza placówka czynna jest w dni robocze w godz. 7.00 – 15.00. Istnieje jednak możliwość zmiany godzin w zależności od potrzeb pracujących Rodziców.
Przedszkole jest placówką nieferyjną, co oznacza, że w czasie ferii pracuje bez przerwy, natomiast w czasie wakacji zdarza się okres zamknięcia, który jest podyktowany niską frekwencją
i koniecznością wykorzystania przez pracowników urlopu.

W naszej placówce przestrzegamy Konwencji Praw Dziecka oraz kierujemy się powszechnie przyjętymi normami społecznymi i moralnymi. Najważniejszym zadaniem naszego przedszkola jest zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa na najwyższym poziomie i stworzenie im jak najlepszych warunków rozwoju. Temu są podporządkowane: opieka, wychowanie i edukacja.

Zapewniamy:

  • - realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
  • - nowatorskie metody pracy,
  • - realizację projektów własnych, programów o charakterze lokalnym i ogólnopolskim,
  • - atrakcje przedszkolne (spotkania z ciekawymi ludźmi, teatrzyki, koncerty muzyczne, uroczystości przedszkolne, wycieczki),
  • - wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną,
  • - integrację ze środowiskiem lokalnym,
  • - spotkania adaptacyjne dla dzieci 3 i 4-letnich,
  • - terapię logopedyczną, terapię pedagogiczną
  • - całodzienne wyżywienie.

Personel przedszkola:

  • p.o. Dyrektora: mgr Małgorzata Jasińska
  • wychowawca grupy przedszkolnej, rytmika: Ewelina Nowak
  • wychowawca Oddziału Przedszkolnego: mgr Patrycja Błażejewicz
  • język angielski: mgr Katarzyna Gajda

Kontakt oraz zgłaszanie nieobecności dziecka:
tel. 59 810 97 23 lub 798 610 560,
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przyprowadzanie dzieci: od 7.00 do 8.00
Odbieranie dzieci: dzieci mogą być odbierane jedynie przez rodziców lub osoby upoważnione do tego przez rodziców i wskazane w złożonym w Przedszkolu upoważnieniu.


Opłaty:

  • opłata stała konto Stowarzyszenia: BS Ustka o. Postomino: 28 9315 0004 0022 2457 2000 0010
  • opłata za żywienie BS Ustka o. Postomino : 34 9315 0004 0022 2659 2000 0030.

 

O przedszkolu

dzieci 5

Powrót do aktywności zawodowej po urlopie rodzicielskim jest zwykle bardzo trudny dla rodziców. Najważniejszą sprawą w takiej sytuacji jest znalezienie odpowiedniej opieki dla dziecka, dlatego nasza placówka, położona w małej miejscowości, jest wprost wymarzonym miejscem dla rodziców i dzieci rozpoczynających swoją przygodę z przedszkolem.

Społeczne Przedszkole mieści się w budynku Zespołu Szkół Społecznych w Korlinie i posiada dwie przestronne, widne sale dydaktyczne wyposażone w atestowane meble, zabawki, pomoce dydaktyczne, kąciki zainteresowań dostosowane do wieku dzieci. Przedszkolny plac zabaw i ogródek warzywno-kwiatowy są niewielkim, ale atrakcyjnym miejscem do radosnych zabaw dzieci na świeżym powietrzu.

Przedszkole zapewnia opiekę nad dziećmi w wieku od 3 do 6 lat prowadząc nieodpłatną działalność wychowawczo – dydaktyczną w zakresie wychowania przedszkolnego w wymiarze 5 godzin dziennie. Kameralne grupy, wiele atrakcyjnych zajęć, a co najważniejsze, profesjonalna i miła kadra, sprawiają że dzieci czują się tu bezpiecznie, a rodzice są spokojni.

W naszym przedszkolu jest dużo radości, ciepła i uśmiechu. Uczymy miłości do piękna i różnorodności. Przygotowujemy do życia w wielokulturowym świecie, dbamy o wszechstronne wychowanie, jesteśmy po to, by pomagać, prowadzić, wspierać, inspirować i wskazywać. Zapoznajemy dzieci z muzyką współczesną i klasyczną, dziełami sztuki, kształtujemy poczucie estetyki. Naszym celem jest poznanie dziecka, jego zdolności, zainteresowań i potrzeb.

Wiedza ta pozwala nam rozwijać potencjał wychowanków i doskonalić ich talenty. Rodzice współuczestniczą w organizowaniu edukacji przedszkolnej.

 

Zajęcia dodatkowe

1 children-discovering-new-places-globe

School photo created by gpointstudio - www.freepik.com

Zajęcia dodatkowe

  • rewalidacyjne
    termin: zajęcia wg indywidualnych ustaleń
    prowadzący: p. Edyta Stachowska, p. Barbara Ansel, p. Oliwia Sajnok
  • logopedyczne
    termin: zajęcia wg indywidualnych ustaleń
    prowadzący: p. Edyta Stachowska
  • korekcyjno- kompensacyjne
    termin: zajęcia wg indywidualnych ustaleń
    prowadzący: p. Barbara Ansel
  • zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne TUS
    termin: poniedziałek, 13.45-14.30
    prowadzący: p. Magdalena Walczak-Sadowska

 

3schoolchildren-having-fun 

Kids writing photo created by gpointstudio - www.freepik.com

 

Koła zainteresowań

  • j. polski
    termin: piątek 13.45-14.30
    prowadzący: p. Edyta Stachowska
  • j. angielski
    termin: czwartek 11.05-11.50
    prowadzący: p. Karolina Suchańska- Walczak
  • geograficzne
    termin: wtorek 13.45-14.30
    prowadzący: p. Lidia Safader-Nędzusiak
  • wolontariat
    termin: zgodnie z harmonogramem prac SKW
    prowadzący: p. Magdalena Walczak-Sadowska

 

2 high-angle-view-drawing-kids

Smart kid photo created by pressfoto - www.freepik.com

 

Realizowane projekty

  • muzyczny: Świat muzyką malowany*
    termin: środa 14.30-16.30
    prowadzący: p. Barbara Ansel
  • plastyczno- rękodzielniczy: Na skrzydłach wyobraźni*
    termin: piątek 12.55-14.30
    prowadzący: p. Małgorzata Jasińska
  • teatralny: Ochota na teatr*
    termin: piątek 14.30-16.30
    prowadzący: p. Edyta Stachowska
  • profilaktyczny: Jestem świadomy, więc rosnę zdrowy*
    termin: czwartek 14.30-16.00
    prowadzący: p. Oliwia Sajnok

* - projekt realizowany zgonie z zadaniami Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień w roku 2022

RODO

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, inaczej rozporządzenie o ochronie danych osobowych, RODO (ang. General Data Protection Regulation, GDPR) – rozporządzenie unijne, zawierające przepisy o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz przepisy o swobodnym przepływie danych osobowych.

Wikipedia

Zapoznaj się z informacjami dot. RODO:

Strona 1 z 6

Free business joomla templates